woensdag 5 maart 2014

Daar ben je dan, in de stinkende chaos.

Ik had een overstap in Abu Dhabi. Bij de overstap was de Gate alleen niet aan gegeven dus iedereen die verward rond liep ging ook naar bangkok. zo ook een jonge in zijn pyjamabroek, mijn vriend de komende uurtjes. deze charmante man in pyjama (en zijn twee vrienden) wist gelukkig hoe je de metro moest nemen naar het centrum en heeft me leren onderhandelen met taxi chauffeurs. het gaat zo: 
ik: how much to khao san road?
taxi chauf: 400
ik: nooo 200
taxi chauf: mmmmm 300!
ik: 150.
taxi chauf: huh??? uuuu 150... oke
ik: :)
mooi he! 150 baht is iets meer dan 3 euro. Zoals iedereen wel zal weten is het verkeer chaos. iedereen doet maar wat hij wil.. bussen, tuktuks, scooters, taxi's, auto's en zelfs eetkraampjes snijden elkaar af en halen elkaar van alle kanten in.  

toen bij khao san road moest ik verder alleen mijn hostel zien te vinden in deze chaos! dat vond ik in 2 minuten, even in checken en ja hoor ik had meteen een afspraak met een groepje om wat te gaan eten. mijn eerste echte phad thai! (foto volgt nog!)
later de avond kwam ik de jonge-in-pyjamabroek en zijn vrienden tegen met een normale broek. Om onze reis dan goed te beginnen hebben we gefrituurde made gegeten. En jawel, ik heb het laten filmen! leuk voor jullie om te zien. deze komt dus alleen niet online te staan :) ha-ha


2 opmerkingen:

  1. Volgende keer gefrituurde vogelspinnen en dat wel online.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mismis,

    Goed om te lezen dat je 'afding-skills' werken bij de taxichauffeurs, ga ik ook eens hier proberen! Waren de meelwormen lekker? Geen insectariƫr worden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen